Posted by : E.K. 2015年8月21日 星期五


By Pr. Yeh

□有個人背著十字架走路,因為十架太重了,他一直要求神減輕他的重擔,神只好把他的十架越鋸越短,最後遇到一條河流,神要他把十架當橋走過去,但是因為被鋸的太短,他沒辦法過河了。

→神讓我們遇到的困難常常是訓練我們變堅強的要素。

2 Corinthians 4:7
But we have this treasure in earthen vessels, that the excellence of the power may be of God and not of us.
我 們 有 這 寶 貝 放 在 瓦 器 裡 , 要 顯 明 這 莫 大 的 能 力 是 出 於 神 , 不 是 出 於 我 們 。
2 Corinthians 4:8
We are hard-pressed on every side, yet not crushed; we are perplexed, but not in despair;
我 們 四 面 受 敵 , 卻 不 被 困 住 ; 心 裡 作 難 , 卻 不 至 失 望 ;

2 Corinthians 4:9
persecuted, but not forsaken; struck down, but not destroyed--
遭 逼 迫 , 卻 不 被 丟 棄 ; 打 倒 了 , 卻 不 至 死 亡 。

2 Corinthians 4:10
always carrying about in the body the dying of the Lord Jesus, that the life of Jesus also may be manifested in our body.
身 上 常 帶 著 耶 穌 的 死 , 使 耶 穌 的 生 也 顯 明 在 我 們 身 上 。

→人需要平安,神要得著榮耀,人雖遇到困難,但心裡有神就有平安,靠著主度過,神便得了榮耀。

Philippians 4:11
Not that I speak in regard to need, for I have learned in whatever state I am, to be content:
我 並 不 是 因 缺 乏 說 這 話 ; 我 無 論 在 甚 麼 景 況 都 可 以 知 足 , 這 是 我 已 經 學 會 了 。

Philippians 4:12
I know how to be abased, and I know how to abound. Everywhere and in all things I have learned both to be full and to be hungry, both to abound and to suffer need.
我 知 道 怎 樣 處 卑 賤 , 也 知 道 怎 樣 處 豐 富 ; 或 飽 足 , 或 飢 餓 ; 或 有 餘 , 或 缺 乏 , 隨 事 隨 在 , 我 都 得 了 祕 訣 。
Philippians 4:13
I can do all things through Christ who strengthens me.
我 靠 著 那 加 給 我 力 量 的 , 凡 事 都 能 做 。
→保羅遇到困難時,靠著主加給他的力量,學會知足,學會安然處之,所以他能發出讚美的聲音,做出美好的見證。

Galatians 6:14
But God forbid that I should boast except in the cross of our Lord Jesus Christ, by whom the world has been crucified to me, and I to the world.
但 我 斷 不 以 別 的 誇 口 , 只 誇 我 們 主 耶 穌 基 督 的 十 字 架 ; 因 這 十 字 架 , 就 我 而 論 , 世 界 已 經 釘 在 十 字 架 上 ; 就 世 界 而 論 , 我 已 經 釘 在 十 字 架 上 。

Galatians 5:24
And those who are Christ's have crucified the flesh with its passions and desires.
凡 屬 基 督 耶 穌 的 人 , 是 已 經 把 肉 體 連 肉 體 的 邪 情 私 慾 同 釘 在 十 字 架 上 了 。
→保羅把肉體的邪情私慾都釘在十架上,祂給我們十字架背,是為了讓我們把屬世界的東西都釘在十架上。

Galatians 1:14
And I advanced in Judaism beyond many of my contemporaries in my own nation, being more exceedingly zealous for the traditions of my fathers.
我 又 在 猶 太 教 中 , 比 我 本 國 許 多 同 歲 的 人 更 有 長 進 , 為 我 祖 宗 的 遺 傳 更 加 熱 心 。
Acts 22:3
"I am indeed a Jew, born in Tarsus of Cilicia, but brought up in this city at the feet of Gamaliel, taught according to the strictness of our fathers' law, and was zealous toward God as you all are today.
保 羅 說 : 我 原 是 猶 太 人 , 生 在 基 利 家 的 大 數 , 長 在 這 城 裡 , 在 迦 瑪 列 門 下 , 按 著 我 們 祖 宗 嚴 緊 的 律 法 受 教 , 熱 心 事 奉 神 , 像 你 們 眾 人 今 日 一 樣 。

Galatians 6:3
For if anyone thinks himself to be something, when he is nothing, he deceives himself.
人 若 無 有 , 自 己 還 以 為 有 , 就 是 自 欺 了 。
→如同摩西的經歷,學問有時候會成為我們的十字架,阻礙我們往天國的道路上前進,但神訓練我們拿掉世間的學問和驕傲,讓我們可以專心倚賴神。

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 聽道。筆記 - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -